środa, 15 października 2014

Wywiad napisy PL

Idole, którzy pytają „Jakie jest twoje marzenie”, Bangtan. Ich muzyka jest unikalna ponieważ osobiście brali udział w komponowaniu i pisaniu tekstu, by komunikować się z publicznością. Ich muzyka jest bardziej atrakcyjna, ponieważ kontrastuje z ich image „boy scouts”* są na poważnie? Minął dopiero mniej niż miesiąc od ich debiutu, ale z ich ambitnym znaczeniem nazwy- „Blokuj kulę ze świata”- otrzymali dużo miłości od publiczności. Posłuchajmy historii idoli, którzy chcą wypróbować różne typy muzyki z hip hop’em jako podstawą.    

Grupa, do której muzyki możesz się odnieść, Bangtan.

P)Witajcie. Proszę przedstawcie się
Rap Monster: Cześć. Jestem Rap Monster. Mam 20 lat i jestem liderem odpowiedzialnym za rap. V: Cześć. Jestem V. Mam 19 lat i jestem odpowiedzialny za wokal. Jimin: Cześć. Jestem Jimin. Mam 19 lat i jestem odpowiedzialny za taniec i wokal. Suga: Cześć. Jestem Suga. Mam 21 lat i jestem odpowiedzialny za rap. J-Hope: Cześć. Jestem J-Hope. Mam 20 lat i jestem odpowiedzialny za rap, taniec i śpiew. Jungkook: Cześć. Jestem Jungkook. Jestem odpowiedzialny za rap, taniec, śpiew. Jin: Cześć. Jestem Jin. Mam 22 lata. Jestem odpowiedzialny za wokal.









P) Słyszałem, że nazwa waszego zespołu oznacza „Blokuj kulę ze świata”. To jest unikalne; czy możecie wytłumaczyć o co z tym chodzi?

V: Po raz pierwszy usłyszałem nazwę „Bangtan” dwa lata temu i byłem bardzo zdziwiony. Myślałem „Co to jest?” i również „To jest prawdopodobnie czasowe. Zmienimy to, gdy będziemy debiutować, prawda?”, ale im częściej to słyszałem, tym bardziej myślałem, że jest to dopasowane do nas najbardziej. Rap Monster: Mieliśmy mnóstwo propozycji, ale to była najlepsza nazwa.

P) Jakie nazwy były proponowane?


Suga: Duże Dzieci (Big Kids) i Młody Naród (Young Nation). W tym momencie lubię nazwę Bangtan najbardziej i czuję, że to pasuje nam najbardziej.

P) Jestem ciekawy co oznaczają wasze imiona sceniczne.


V: Moje imię sceniczne zostało wybrane jako ostatnie. Six, Lex, V. Wybrałem trzy imiona, by je zaproponować, ale członkowie i PD, wszyscy powiedzieli, że V pasuje do mnie najbardziej i wybrałem V, by stanąć do zwycięstwa. Rap Monster: W 2011 roku stworzyłem piosenkę o sobie i na koniec piosenki była część, gdy musiałem krzyknąć „Rap Monster!” Nie wiem czemu ta część zapadła mi w pamięć, ale Staff zaczął mnie nazywać tak i ostatecznie tak się nazywam. Jimin: Użyłem mojego prawdziwego imienia. (śmiech) Pierwotnie miałem wybrać pseudonim i miałem kilka pomysłów. Nazwy takie jak Baby J i Kid to kilka z opcji, ale uznałem, że Jimin jest najlepszy i zakończyło się na użyciu mojego prawdziwego imienia. Suga: Ponieważ moja skóra jest jasna, wyglądam ładnie jak się uśmiecham i jestem słodki. (śmiech) Chcę się promować na słodko. J-Hope: Moje imię ma najgłębsze znaczenie z całej grupy. (śmiech) Wiecie, że z Puszki Pandory jako ostatnia opuściła nadzieja, prawda? Użyłem „hope” w moim imieniu, bo jestem osobą od nadziei w grupie. Dodałem „J”, z mojego imienia: Jung. Dlatego J-Hope. Jungkook: Ponieważ jestem z Busan sugerowano mi Seagull. (mewa) Ale na koniec, oni powiedzieli, że Jungkook jest najlepszy, dlatego użyłem mojego prawdziwego imienia. Jin: PD-nim powiedział, że imię z jednym znakiem jest intensywne, więc użyłem ostatniej części mojego imienia- „Jin”




P) Jestem ciekawy kroków każdego z członków, nim dołączyliście do Bangtan. Słyszałem, że najstarszy Jin był studentem sztuki filmowej. Stałeś się członkiem BTS po odkryciu cię; co sprawiło, że zechciałeś zostać piosenkarzem?



Jin: Przede wszystkim, lubię próbować nowych rzeczy. Możesz być idolem w bardzo młodym wieku. Ponadto, można być aktorem, podczas kariery idola, dlatego zdecydowałem się zostać piosenkarzem.

P)Czy to nie jest trudne dla studenta na kierunku aktorstwa ćwiczenie [bycia idolem]?

Jin: Na początku było naprawdę trudno, ale wtedy dużo dzieciaków pomagało mi i traktowało mnie naprawdę dobrze. Dużo mi pomogli i mówili rzeczy jak „Spróbuj posłuchać tej piosenki”, „Spróbuj zrobić to tak” i dlatego trening był łatwiejszy. Suga: To jest hyung, który interesował się znacznie hip-hop’em [zanim stał się trainee], więc nie było aż tak trudno.

P) Słyszałem, że lider Rap Monster promował się na underground’owej scenie pod pseudonimem Runch Randa. Ponadto, byłeś częścią załogi DaeNamHyup i masz mixtape, gdzie współpracujesz z Zico z Block B.




Rap Monster: W 2008 roku, byłem krótko częścią innej ekipy (nie DaeNamHyup) z Zico hyung. W tym czasie byliśmy kimś w rodzaju wschodzących gwiazd w społeczności hip hop. Byliśmy zaprzyjaźnieni ze sobą i dzięki mojej propozycji wyprodukowaliśmy razem piosenkę. Jako, że piosenka zaginęła w społeczeństwie, powoli zapominałem o tym, więc zastanawiam się, jak to wróciło. Ta piosenka wydaje się być gorącym tematem wśród fanów, więc jestem trochę zaskoczony. Myślę, że to jest naprawdę cool. (śmiech) Ponieważ to oznacza, że ktoś zatrzymał sobie tą piosenkę.


P) Słyszałem również, że byłeś dobrym uczniem.

Rap Monster: Rap był ucieczką od stresu powstającym przez naukę. Uczyłem się naprawdę ciężko. Prawdę mówiąc, to łączy się z tekstem „No More Dream”- gdy się uczyłem nie miałem marzeń. Miałem dostępne ścieżki, ponieważ dobrze się uczyłem. Nie miałem nic specjalnego co chciałbym robić. Więc podczas promocji z Bangtan, wysyłam część samego siebie w wiadomościach.

P) Słyszałem, że J-Hope był częścią ulicznej grupy tanecznej „NEURON”.


J-Hope: Podczas promocji podziemnej z moim ulicznym zespołem, robiłem bardzo dużo popping’u. Co do popping’u jest jeszcze jedna inna podgatunek zwany Boogaloos i to jest to, co robiłem najczęściej. Mam dużo nagród i występów z czasów promocji. Rap Monster rapował w podziemiach; ja tańczyłem.

P) Ta promocja musiała bardzo ci pomóc podczas promowania Bangtan.


J-Hope: Tak. Oczywiście, to mi dużo pomogło. Wszyscy przyszli ze swoimi choreografiami do tanecznych przerywników w „We Are Bulletproof Pt.2”  Pracowałem ciężko w wypełnieniu luk, które mieli członkowie w tańcu. Rap Monster: Kiedy byliśmy wciąż trainee i ćwiczyliśmy o północy, J-Hope był naszym nauczycielem i nauczył nas podstaw poppingu. On jest tym, który jest najsilniejszy w tańcu. (śmiech)


P) Jimin i V zostali dodani do Big Hit po przesłuchaniu; pamiętaj jak przebiegło twoje przesłuchanie?

Jimin: Oczywiście. To było moje pierwsze przesłuchanie, więc moje ręce bardzo drżały, gdy otwierałem drzwi. Pamiętam również drżenie mojego głosu podczas śpiewu. Ale ponieważ zacząłem tańczyć w młodym wieku, tańczyłem bardzo pewnie.


P) Jaką piosenkę śpiewałeś?

Rap Monster: To jest historia, którą usłyszę po raz pierwszy. Jimin: Nie, nie jest. Mówiłem o tym hyungowi wcześniej. (śmiech) Śpiewałem „I Have a Lover” (śmiech) Do tego czasu nigdy nie uczyłem się śpiewać, więc naprawdę nie wiedziałem co wybrać. Rap Monster: Więc utwór, który wybrał, to piosenka #1 na karaoke dla uczniów szkoły gimnazjum, „I Have a Lover” (śmiech)


P) V, a jaką piosenkę ty śpiewałeś?

V: Nie dostałem zgody od rodziców, więc nie planowałem iść na prywatne przesłuchanie. Rozglądałem się tylko za jakąś akademią. Poszedłem się rozejrzeć, ale spotkałem jedną z noon  rozwijających grupy rookie. Powiedziała mi, bym spróbował przesłuchania, zadzwoniła do moich rodziców, dali pozwolenie i poszedłem na przesłuchanie. Jak później sprawdziłem, byłem jedyną osobą z Daegu, która przystąpiła do przesłuchania. To było nagłe przesłuchane, ale pomyślałem, „Yay. Zrobię to!” i w ogóle nie denerwowałem się. (śmiech)

P) Jungkook, słyszałem, że zostałeś odkryty podczas przesłuchania do Superstar K3.


Jungkook: W 7 klasie, miałem marzenie o zostaniu piosenkarzem po przesłuchaniu piosenek G-Dragona sunbaenim’a. Wtedy, w 8 klasie, zostałem odkryty przez Big Hit po przyjściu na przesłuchanie do Superstar K3  i stałem się częścią Bangtan.


P) Myślę, że nie poszedłeś do Superstar K, kiedy zostałeś okryty.

Jungkook: Tak czy inaczej nie zostałem przyjęty. (śmiech) Nawet jeśli bym się dostał, myślę, że wybrałbym Big Hit. Wszyscy: Ohh~ Rap Monster: Yeah, nie musisz mówić wszystkiego. Już zadebiutowałeś. (śmiech)



P) W tytułowym kawałku „No More Dream” daliście publiczności świadomość.  Jeśli jesteście hip-hopowymi idolami, proszę powiedzcie nam swoje specjalizacje w zespole.


Rap Monster: Myślę, że fakt, że mamy aktywny udział w produkowaniu i pisaniu tekstu jest naprawdę wielką specjalnością. Inną specjalnością jest to, że wyłączając mnie, wszyscy są ekstremalnie uroczy, młodzi i męscy. (śmiech) Ale w przeciwieństwie do naszego zewnętrznego wyglądu, mamy naprawdę trudny image i nasze przesłanie, że powinniśmy się oprzeć tłumieniu przez społeczeństwo jest wyjątkowe. Zarówno w muzyce jak i w stronie wizualnej jesteśmy całkiem mroczni. Myślę, że ten punkt bardzo dociera do kobiet. Innym ważnym punktem jest hip-hop. Myślę, że jesteśmy zespołem, który kładzie ogromny nacisk na hip-hop.


P) Tekst do „No More Dream” jest bardzo interesujący. Mówi dużo na temat „marzeń”- do jakiego typu muzyki dążą Bangtan?

Suga: Z hip-hopu- jak i również innych gatunków- chcielibyśmy produkować muzykę, do której ludzie w latach 10-tych i 20-tych mogliby się odnosić.

P) Piszecie też tekst. Gdzie znajdujecie swoje inspiracje?

J-Hope: Myślę, że bierzemy wiele inspiracji z codziennego życia. Jest wiele rzeczy, o których tu piszemy i mamy je również gdy jesteśmy w pokoju ćwiczeń oraz gdy jemy. Mamy skłonność do pisania o małych rzeczach. Mamy piosenkę o nazwie „좋아요” (Like) i jest ona o tym, że ktoś sprawdza profil swojej byłej dziewczyny i udaje, że naciśnięcie przycisku like jest cool. Jak w tej piosence, piszemy teksty o małych rzeczach. Suga: W zależności od sytuacji, obiekt, który normalnie jest przeoczany, może być świetnym źródłem inspiracji. Czasem mamy kompletnie przypadkowe inspiracje. "좋아요" i „No More Dream” stworzyliśmy, gdy myśleliśmy „Co, jeśli napiszemy piosenkę o tym [temacie]?”

P) Tekst do팔도강산 jest w satoori. Zgaduję, że członkowie z innych dzielnic wpadli na ten pomysł?

Suga: W 2010 roku, zostałem wybrany przez rap przesłuchanie o nazwie „Hit It” Były plany, aby wybrać innego członka BTS przez to samo przesłuchanie w 2011 roku. 팔도강산 zostało stworzone do promowania tych przesłuchań. Ponieważ jest to ogólnokrajowy casting, użyłem satoori z Gyrongsang, J-Hope użył satoori z Jeolla a Rap Monster standardowego koreańskiego. Dużo ludzi wyglądało, jakby podobało się im to.

P) Słyszałam, że wszyscy członkowie razem piszą teksty i komponują. Jaki typ muzyki chcecie tworzyć?

Rap Monster: Chcę używać hip-hopu jako podstawy. Lubię fakt, że hip-hop potrafi łatwo „płynąć” w innym typie muzyki. Więc jeśli użyję hip-hopu jako podstawy, myślę by spróbować połączyć z innymi rodzajami muzyki. Suga: Chcę robić muzykę, która będzie opowiadała swoje historie. Muzyka skierowana do ludzi w latach 10 i 20 zanika w ciągu tych dni. Wierzę, że rolą idola jest wysyłanie przesłania, więc chcę robić muzykę, do której ludzie będą mogli się odnosić.

P) Czy macie jakieś wzory lub osoby, które wpłynęły na wasze marzenia o zostaniu piosenkarzami?

Jin: T.O.P z Big Bang. Myślę, że jest dobrym wzorem do obu spraw: idola i aktora. Jungkook: G-Dragon. Z zachodnich artystów lubię Justina Biebera. Jest głos jest dobry. Uważam jego brzmienie za atrakcyjne. J-Hope: Beenzino, który obecnie wspiera „podziemia”. Z zachodnich artystów A$AP Rocky jest moim wzorem. Uważam, że jest niesamowity, ponieważ jego wpływ nie tylko na moją muzykę, ale także na mój styl był duży. Suga: Zacząłem zajmować się muzyką po usłyszeniu „Ragga Muffin” Stony’ego Skunk’sa i „Fly” Epik High. Ta dwójka artystów sprawiła, że muzyka mocno wpłynęła na mnie podczas bycia nastolatkiem. Również duży wpływ mieli na mnie T.I i Kanye West. Naprawdę ich podziwiam. Jimin: Uwielbiam Taeyanga z Big Bang i Chrisa Browna. Występy i ich głosy są niesamowite i chce być jak oni. Rap Monster: Bardzo oddziaływał na mój rap NAS. Dwa lata temu znacznie wpłynął na mnie Kanye West. Uważam Kanye West’a za ikonę. Steve Jobs również był bardzo ważny w modzie i w realizmie. Chce być taką osobą jak Kanye West; kimś, kto wyznacza trendy. V: Moim wzorem jest The Weeknd. Nie tylko ma atrakcyjny głos, ale daje mi poczucie rytmu i groove oraz jest „świeży”.

P) Jakie macie cele i marzenia na przyszłość?

Rap Monster: Wiele razu mówiliśmy to w wywiadach, chcemy przetrwać do końca. Jeśli dostaniemy nagrodę rookie, to będzie znak, że przetrwaliśmy i zrobiliśmy to najlepiej ze wszystkich debiutujących zespołów z tego roku, więc mamy nadzieję, że zdobędziemy tą nagrodę.  Ponadto, jest to wyróżnienie, które można dostać jedynie jako debiutant, więc jest bardzo ważne. Mnóstwo rookie ma nadzieję, na tą nagrodę. Suga: Docelowo, chcemy produkować muzykę, która każdego zadowoli.

Siedmiu świeżych chłopców z Bangtan i ich życie.

P) Co normalnie robicie?

Wszyscy: Nic. (śmiech) Suga: Rano idziemy do studia przesłuchań, występów, wracamy, ćwiczymy i produkujemy całą noc. To jest to, co robimy; to sprawia, że chce uzupełnić rzeczy, by mieć do powiedzenia coś jeszcze. (śmiech) Rap Monster: Wszyscy odpowiedzą to samo. (śmiech) Pewnie to dlatego, że staliśmy się chciwi i chcemy robić wiele rzeczy. Po debiucie, Staff powiedział nam „Wystarczy pomyśleć, że mogłeś umrzeć/cierpieć w ciągu ostatnich dwóch~trzech lat. Wtedy zechcesz coś osiągnąć.”, więc próbowaliśmy zamknąć nasze oczy i uszy, oraz skupić się tylko na ćwiczeniach i pracy. Suga: W dni, gdy mamy plany w studiach przesłuchań, zwykle ćwiczymy dwie godziny. Gdy mamy więcej czasu, członkowie odpowiedzialni za wokale mają lekcje śpiewu. Innym razem, wszyscy razem się zbieramy i myślimy na temat piosenek.

P) Obserwujemy konta BTS na portalach, wydajecie się być aktywni tam.

Rap Monster: Jesteśmy aktywni, ponieważ chcemy się kontaktować z naszymi fanami. Nie chcemy być uznawani, za idoli, którzy są mało dostępni i być blisko z nimi. Chcemy by fani często słuchali muzyki, którą my słuchamy  i wiedzieli jak co dzień żyjemy. To jest właśnie powód, dlaczego byliśmy aktywni przed debiutem i planujemy nadal kontynuować tą aktywność. Suga: Wrzucamy swoje zdjęcia, które nie mają sensu i od czasu do czasu postaci w naszym studio, które są ustawione w dziwnych pozach. Lubię sprzęt, więc czasami robię recenzje. Myślę, że ludzie mówią „Kim są te dzieciaki?” gdy patrzą na nasze zdjęcia. (śmiech) Przesyłamy poglądy członków i ogłaszamy nie-idolom podobne uczucia. Ludzie robią wrażenie, jakby uważali to za fascynujące. Dlatego właśnie chcemy komunikować się z fanami.

P) Słyszałem, ze spędzacie 24 godziny razem w dormie. Macie jakieś zabawne lub zapadające w pamięć momenty?

Jin: To się wydarzyło ostatnio. Wszyscy śpią o różnych porach, ale według innych członków, mówię dużo przez sen. Suga: Hope i ja nie spaliśmy, ale byliśmy zmęczeni, więc myśleliśmy o śnie, gdy wtedy Jin Hyung zaczął śpiewać "좋아요" (Like). (śmiech). Myślałem, że musimy ćwiczyć naprawdę ciężko [on nawet śpiewa podać snu]. Okazuje się, że właśnie on mówi przez sen. Potem pomyślałem „Ah. Ten hyung ćwiczy nawet, gdy śpi. Oczywiście.” Jin: Zwykle śpię naprawdę spokojnie, ale myślę, że mówienie przez sen, to mój nowy nawyk. Rap Monster: Niedawno miałem sen w hotelu. Spałem, ale drzwi się otworzyły i ktoś gonił za mną z nożem. Otworzyłem okno, skoczyłem i obudziłem się. Zastanawiam się, jak bardzo musiałem chcieć spać, by mieć taki sen. (śmiech) Może kocham BTS za bardzo? Czasami myślę, że wtedy mam krwawe sny. Bo mówi się, że sny są przeciwieństwem tego co myślisz, prawda? (śmiech) Jin: Jemy dużo owoców w naszych posiłkach. W związku z tym mamy dużo muszek owocowych. Zazwyczaj latało ich około 4-50 więcej, więc nie mogłem ich kontrolować. Próbowaliśmy pryskać na nie coś, ale nie mogliśmy z powodu dań. W końcu Jungkook pozbył się ich odkurzaczem. Rap Monster: Wow. Ten poziom. (śmiech) Jin: Więc z tego powodu, wiele z nich zniknęło. Zostało tylko około 10 z oryginalnych 50. (śmiech) Jimin: Po północy skończyły się moje ćwiczenia i gdy wyszedłem spod prysznica, ktoś używał mój odkurzacz. (śmiech) Jungkook: Nie mamy żadnych środków owadobójczych w naszym dormie, a nawet jeśli by były, nie moglibyśmy ich rozpylać z powodu potraw, więc rozejrzałem się, spostrzegłem odkurzać i pomyślałem „Ah, to jest to.”… (śmiech)

P) Czego jesteście najbardziej pewni?

Jin: Mogę dużo jeść. Jimin: Jin hyung nie wie, jak to jest być pełnym. Jin: Pewnego razu poszedłem do bufetu z moją rodziną i jadłem uczciwie za dwóch przez pół godziny, ponieważ nie czułem się pewny. Potem, gdy skończyłem jeść i próbowałem wstać nie mogłem, ponieważ zjadłem za dużo. To był pierwszy raz, gdy się tak czułem. (śmiech) Suga: Jin hyung zgubił dużo wagi. Dba o bardzo o siebie i je wiele zdrowych produktów. Więc nie martwimy się. V: Mogę cudownie zjeść małego czekoladowego batona. Potrafię wyrazić swoje uczucia za pomocą dźwięków i mimiki. Mogę jeść naprawdę cudownie. Jimin: Wszyscy jesteśmy dobrzy w jedzeniu. (śmiech)

P) Co myślicie o osobowości reszty BTS? Kto jest najdziwniejszym członkiem?

Wszyscy: V! Suga: Wszyscy to mówią, ale człowiek z grupą krwi AB może być albo kompletnym geniuszem albo kompletnym idiotom. On jest obydwoma. Rap Monster: Według mnie on jest w 10% geniuszem, a w 90% idiotom. (śmiech) Suga: Czasami myślę, „Myśli o takiej rzeczy?”, a innym razem myślę „Dlaczego on o tym myśli?” Jimin: Czasami jest gorszy niż maknae. (śmiech) To jest fascynujące. Suga: Ale czasami przychodzi z naprawdę dobrymi pomysłami i zaskakuje nas.

P) Proszę powiedzcie coś dla czytelników Cuvism Magazine.

Jimin: Proszę, podarujcie Bangtan dużo miłości. Proszę, oglądajcie i wspierajcie nas. Suga: Będziemy kontynuować produkcje dobrej muzyki, więc proszę, uważajcie na nas. Rap Monster: Zawsze to mówię, ale chce tylko, by wszyscy wiedzieli, że robimy hip-hop. Będziemy łamać wszelkie uprzedzenia wobec idoli i mam nadzieję, że nadejdzie dzień, gdy ludzie będą wiedzieli, że naprawdę kochamy hip-hop. Będziemy pracować ciężko!



*boy scouts- harcerze









1 komentarz: